piątek, 31 stycznia 2014

Krupnik mieszany



  • drób na bulion, u mnie 4 udka i 2 skrzydełka z kurczaka
  •  5-6 ziemniaków
  • 2 duże marchewki
  • 1 duży korzeń pietruszki
  • kawałek pora
  • cebula
  • pietruszka nać
  • koperek
  • 3-4 liście laurowe, kilka kulek ziela angielskiego 
  • 100g kaszy jęczmiennej perłowej
  • 50g ryżu białego
  • 50g kaszy jaglanej 
  • pieprz czarny, pieprz ziołowy, lubczyk, przyprawa rosołowa


Mięsa na bulion dokładnie myjemy, zalewamy zimną wodą do przykrycia i zagotowujemy. Gdy wywar zacznie się gotować zmniejszamy gaz by bulion tylko "pyrkał", jeśli potrzeba zbieramy szumowiny. Gdy woda będzie czysta dodajemy ziele i liście. Gotujemy 30minut do godziny, po tym czasie ja wyjęłam udka ( posłużą do obiadu :) ) skrzydełka zostawiłam dla dzieci. Dodajemy warzywa - marchewkę pokroiłam w krążki, pietruszkę w kosteczkę, ziemniaki w dużą kostkę, kawałek pora w całości, cebule w drobną kosteczkę. Całość podgotowujemy około 15 minut, następnie dodawałam w chwilowych odstępach kasze jaglaną ( przepłukałam zimną wodą i przelałam wrzątkiem), kasze jęczmienną ( przepłukałam zimną wodą) oraz ryż. Po dodaniu ryżu gotowałam jeszcze 10 minut, doprawiłam, dodałam posiekany koperek i natkę pietruszki. Podawałam z mięsem ze skrzydełek i dodatkowo posypywałam posiekaną natką pietruszki


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz